onsdag 11 augusti 2010

hihihihi

Dottern upprört till sin mamma:
- Vad hette stationen vi nyss passerade?
- Vet inte, svarade mamman.
- Jaha, det är väl inget att göra åt, suckade dottern.
- Vad gällde saken? frågade mamman nyfiket.
- Lillebror gick av där.



- Går du i skolan min gosse?
- Ja.
- Och hur gammal är du då, lille vän?
- 8 år.
- Jag är 50 år och går också i skolan. Då kanske du kan gissa vad jag är?
- Dum, förstås!



Läraren:
- Nå Bosse. Vad heter tallrik i pluralis?
- Skärvor.



- Nå lille Björn, vad ritar du för något?
- Jag ritar en häst som äter gräs.
- Jaså, jag ser inget gräs.
- Nej, det har hästen ätit upp.
- Jag ser ingen häst heller.
- Han tyckte inte att det var någon vits med att stanna när allt gräset tagit slut.


ur Jeanetts blogg.
http://newztelge.se/?p=1&author=28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar