tisdag 17 augusti 2010

hihihi

svenska mammor i ett nötskal...

Mamman kom hem och dörren till hennes dotters rum var låst, mamman hörde att dottern inte var ensam så hon rycker i dörren som är låst och ropar oroligt:
- Vad håller ni på med!
- Vi har sex! svarar dottern kaxigt!
- Puh! pustar modern ut, jag som trodde ni lekte med tändstickor!

Lille Nisse svarar i telefon:
- Nä, mamma är inte hemma.
- Din pappa då?
- Nä, bara min syster.
- Hämta henne då, är du snäll.
Därpå följer en stunds prassel, stönanden och buller innan Kalle återkommer:
- Jag kan inte få upp henne ur vaggan.

En lärarinna försöker lära barnen i klassen vad tempus är:
- Om jag säger "jag är vacker", vilken tidsform är det då?
Kalle, en av eleverna, svarar snabbt:
- Det måste vara 40-talet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar