tisdag 21 juni 2011

Sjukstuga!!

I fredags vaknade Alma med helt igen kletade ögon! : (
Hon fick nästan panik när hon inte kunde öppna ögonen!
Vi gick ner och tvättade rent ögonen ordentligt och
ringde vårdcentalen!
De ville att vi skulle vänta ett par dagar innan det
skrev ut något recept belagt o hänvisade till
Apotekets ögonskölj!
Farfar var snäll o åkte o handlade åt oss på Apoteket
så vi slapp åka iväg! : )
Ringde även till sjukvårdrådgivningen
(för säkerhets skull)!
Men de sa samma sak...
Men på lördags natten blev det värre, då kunde hon
inte sova för att hon hade så ont o ögonen kletade
ihop hela tiden! Tvättade upp en hel flaska ögonskölj!
Så på söndags morgonen ringe jag sjukvårdsrådgivningen
igen o jag fick en jour tid i Motala!
Åkte ifrån jobbet en snabbis för att ta oss till läkaren,
fick utskriven salva m.m.
Och idag Onsdag är första dagen jag ser någon skillnad,
det varar och rinner lite fortfarande men det känns som
det är på väg åt rätt håll i allfall!
Men VARFÖR? Kunde jag inte fått salvan direkt??
Alla sjukdommar läker ju inte ut av sig självt
som de verkar tro på våran vårdcentral!
När det e fredag o man vet hur svårt det är och få tag
på läkare under helgen!? Vore det inte upp till föräldern
om man vill ge sitt barn salva direkt? Då hade hon sluppit
haft så ont o hon hade säkert varit frisk nu eller iaf
mått bättre!!
Igår natt fick jag oxå feber o ont i halsen igen,
så nu har vi riktig sjukstuga här hemma!
Ola har oxå varit krasslig men är på bättringsväg!
Vi tål inte alla dagis baciller! : /
Alma är hemma denna vecka så jag e hemma med henne
ons o tor o ola får ta midsommmar!
Så nu hoppas jag att vi blir friska!!!!




Min lilla sjukling!





ont, trött, o ledsen...




Men humöret e snabbt bättre igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar