torsdag 7 januari 2010

Bvc


Idag har vi varit på Bvc!
Det e alltid lika roligt att åka dit för att mäta o väga,
hon växer i en rasande fart! : )
Sköterskan tycker alltid att Alma ser så väldigt nöjd o välmående ut!
Det é skönt att höra!!

AJ,AJ,AJ Vad "ONT" jag har.....
Kan det vara mjölkstockning tro!!???
Kan jag ha blivit för kall kanske!? :(
Avvaktar tills imon annars får det bli ett
återbesök på Vårdcentralen imorgon!! :/
Men jag hoppas det ger med sig! Får bli en varm dusch! : )


ALMA!

Vikt:
nyfödd: 4230g
3 dagar: 3920g
11 dagar: 4500
17 dagar: 4590g
3 veckor: 4920g
5 veckor: 5480g



Längd:
Nyfödd: 51cm
3 veckor: 54,5cm
5 veckor: 54,5cm


huvud:
nyfödd: 35cm
11 dagar: 36cm
17 dagar: 36,5cm
3 veckor: 37cm
5 veckor: 38cm

Nästa besök är den 19/1-10
Då är det undersökning med både bvc sköterska o läkare!

3 kommentarer:

  1. Oj, hon växer så det knakar, det är klart barnmorskan tyckte hon var fin, det är ju
    världens sötaste barnbarn.....! eller hur?
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Allt bra med er? Nej det var inte jag som ringde igår, det var nog Cela som undrarde över receptet på No Baken. Jag hittade inte det som jag skrev sist! Hoppas det var ok?! Sugen på ngn fika ngn dag? // Kramen

    SvaraRadera
  3. Mormor: Klart hon e världens finaste ALMA!!
    Helt underbar liten tös! Puss o Kram

    Jessica: Här e allt bara bra! Okey, hon e välkommen att höra av sig igen! : ) Ja, Absolut det vore trevligt!! Kramis

    SvaraRadera